بهترین اندازه پست اینستاگرام ، مناسب ترین ابعاد استوری
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

بهترین اندازه پست اینستاگرام ، مناسب ترین ابعاد استوری

سایز پست اینستاگرام یکی از مهم‌ترین مسائلی است که کاربران این برنامه درگیر آن هستند. این شبکه اجتماعی، برای سایز عکس‌ها و ویدئوها بسیار حساس است و مثل فیس‌بوک، نمی‌توان هر سایز عکسی را که دوست دارید در آن آپلود و بعد هم آن را بزرگ کنید. اگر عکسی که در اینستاگرام آپلود می‌کنید را به طرز عجیبی برش دهید، ممکن است قسمت‌های مهم آن حذف شده و مقصور اصلی را به مخاطب نرساند.

این بدان معنی است که شما باید هنگام پست کردن تصاویر در این اپلیکیشن بسیار دقیق باشید و درست آن‌ها را ویرایش کنید. ازاین‌رو، بهتر است که بهترین سایز پست اینستاگرام را انتخاب کنید تا بعداً با مشکلی مواجه نشوید. هر نوع پست اینستاگرام باید ابعاد دقیقی داشته باشد که بهترین عملکرد را از خود بروز دهد. در این مقاله، مهم‌ترین نکات درباره سایز پست اینستاگرام و نحوه ویرایش آن‌ها را برای شما توضیح خواهیم داد. تا انتها با ما همراه باشید.

سایز پست اینستاگرام باید چه اندازه‌ای باشد؟

در شبکه اجتماعی اینستاگرام، از چند طریق می‌توان عکس‌ها را به اشتراک گذاشت که اندازه آن‌ها در هرکدام متفاوت است. وقتی درباره سایز پست اینستاگرام حرف می‌زنیم، مبنای این اندازه‌گیری پیکسل می‌باشد. طول و عرض عکس‌ها هم باید با هم هماهنگ باشند. برای مثال، یکی از اندازه‌های اینستاگرام، سایز مربع ۱:۱ بوده و طول و عرض آن‌ها باید یکسان باشند. در ادامه، مهم‌ترین ابعاد لازم در اینستاگرام را می‌بینید.

پست‌های معمولی اینستاگرام

به طور پیش‌فرض، سایز مناسب برای پست اینستاگرام غالباً به‌صورت مربع بوده و نسبت ۱:۱ دارند. اگر می‌خواهید تصاویر شما کاملاً واضح باشند، بهتر است تنظیم سایز عکس در پست اینستاگرام خود را به 1080× 1080 پیکسل تغییر دهید. اگر تصویری که قصد آپلود آن را دارید، به‌صورت مربع نیست، می‌توانید دکمه zoom out یا کوچک‌نمایی را انتخاب کنید تا به اندازه مربع تبدیل شود.

بهتر است عکس‌هایی که به‌صورت عمودی هستند، به ابعاد ۱.۹۱:۱ و عکس‌های افقی، با نسبت ۴:۵ باشند. رزولوشن این عکس‌ها هم باید به ترتیب ۶۰۸×۱۰۸۰ پیکسل و ۱۳۵۰×۱۰۸۰ پیکسل باشد. این قوانین برای سایز ویدئو اینستاگرام هم کاملاً مشابه است و با همین ابعاد باید ویدئوهای خود را پست کنید.

سایز عکس‌های عمودی در اینستاگرام

همان‌طور که پیش‌ازاین گفتیم، پست‌هایی که به‌صورت عمودی هستند باید با ابعاد ۴:۵ باشند و سایز ایده‌آل آنها ۱۳۵۰×۱۰۸۰ پیکسل می‌باشد. گاهی اوقات می‌خواهید عکس‌هایی را پست کنید که سایز بزرگ‌تری مثل ۴:۶ یا ۹:۱۶ دارند. در این صورت، باید سایز پست اینستاگرام را به ابعاد مذکور تغییر داده یا می‌توانید بخشی از عکس را برش دهید.

سایز عکس‌های افقی در اینستاگرام

سایز پست اینستاگرام برای عکس‌های افقی هم ۱۳۵۰× ۱۰۸۰ پیکسل می‌باشد. اگر بخواهیم واقع‌‌بینانه به این موضوع نگاه کنیم، می‌بینیم که ایجاد ابعاد عکس‌های افقی در اینستاگرام، کار مشکلی است. بعدازاینکه سایز پست‌های افقی اینستاگرام خود را با ابعاد ۱.۹۱:۱ به اشتراک گذاشتید، بسیار زیبا به نظر خواهند رسید.

چگونه عکس‌های افقی یا عمودی را در اینستاگرام پست کنیم؟

با آپدیت‌های جدید اینستاگرام، پست کردن عکس و فیلم‌های افقی راحت‌تر از پیش شده است و به‌راحتی می‌توان سایز پست اینستاگرام را تغییر داد. برای این کار، در ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و روی دکمه «اضافه کردن پست» ضربه بزنید (این دکمه تصویر یک مربع با علامت به‌اضافه روی آن است). سپس عکس یا ویدئو موردنظر خود را انتخاب کرده و در قسمت پایین سمت چپ، روی گزینه «تمام صفحه» ضربه برنید.

بدین ترتیب، عکس یا ویدئو به‌صورت خودکار به ابعاد ایده‌آل پست افقی تبدیل خواهد شد. همچنین می‌توانید در صورت تمایل، بخشی از عکس را برش دهید. در پایان هم گزینه «بعدی» را بزنید تا پست شما آپلود شود. برای پست کردن عکس و ویدئوهای عمودی هم به همین ترتیب عمل کنید تا به‌راحتی سایز عکس برای پست اینستاگرام شما به‌صورت ایده‌آل باشد.

سایز ویدئو در اینستاگرام

برای اینکه سایز پست اینستاگرام شما برای ویدئوهای موردنظر خود کاملاً مناسب باشد، بهترین ابعاد لازم به رزولوشن آن، به‌صورت مربعی و ابعاد ۱۰۸۰× ۱۰۸۰ در نظر گرفته می‌شود. همچنین برای ویدئوهای افقی باید ابعاد ۶۰۸× ۱۰۸۰ پیکسل و برای ویدئوهای عمودی، ابعاد ۱۳۵۰× ۱۰۸۰ پیکسل در نظر گرفته شود. ابعاد این پست‌ها برای ویدئوهای مربعی باید ۱:۱، برای ویدئوهای افقی ۱۶:۹ و برای ویدئوهای عمودی ۴:۵ باشد.

برای آپلود ویدئو در اینستاگرام، باید به این نکته توجه داشته باشید که آنها حداکثر ۳۰ فریم بر ثانیه باشند. همچنین طول ویدئوها باید نهایتاً ۶۰ ثانیه باشد و سایز فایل‌ها هم حداکثر ۴ گیگابایت باشد. اگر ویدئوی شما از این موارد فراتر رود، امکان آپلود آن را نخواهید داشت پس تمام تلاش خود را داشته باشید تا سایز پست اینستاگرام خود را به‌درستی انتخاب نمایید.

بعد از انتخاب ویدئوی مناسب و تعیین سایز پست اینستاگرام آن، نوبت به رزولوشن ویدئوها می‌رسد. رزولوشن ویدئوهای شما در اینستاگرام باید از قوانین خاصی پیروی کند. این رزولوشن برای ویدئوهای مربعی باید حداقل ۶۰۰× ۶۰۰ باشد. برای ویدئوهای عمودی رزولوشن ۷۵۰× ۶۰۰ در نظر گرفته می‌شود و برای ویدئوهای افقی، بهترین رزولوشنی که باید داشته باشند، ۳۱۵× ۶۰۰ پیکسل می‌باشد. به‌طورکلی، بهتر است برای جذب مخاطبان بیشتر، از حداکثر رزولوشن برای ویدئوهای خود استفاده نماید.

سایز استوری اینستاگرام

بعد از اینکه درباره سایز پست اینستاگرام آگاه شدید، وقت آن رسیده است تا بدانید که برای داشتن یک استوری جذاب، باید چه ابعادی را در نظر بگرید. همان‌طور که می‌دانید، استوری‌ها در اینستاگرام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل هم ابعاد استوری اینستاگرام لازم است در ابعاد مناسب ارسال شوند تا مخاطب را به خود جذب کند. برخلاف پست‌های اینستاگرام، سایز استوری اینستاگرام به اندازه گوشی تلفن شما بستگی دارد. این بدان معنی است که آن‌ها باید به ابعاد ۹:۱۶ یا همان ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل باشند.

سایز پست‌های IGTV در اینستاگرام

یکی دیگر از مواردی که برای انتخاب سایز پست اینستاگرام در نظر بگیرید، سایز ویدئوهای IGTV است. این ویدئوها مثل ویدئوهای یوتیوب شناخته می‌شود که مدت‌زمان آن بیشتر از یک دقیقه می‌باشد. ازاین‌رو، اندازه سایز پست اینستاگرام برای این ویدئوها از اهمیت بالایی برخوردار است. بهترین و ایده‌آل‌ترین اندازه پست برای IGTV و ویدئوهای طولانی، 654×  420 پیکسل باشد. برای انتخاب سایز پست در ویدئوهای متفاوت IGTV، به موارد زیر توجه کنید.

  • ویدئوهای IGTV که به‌صورت افقی هستند، باید حداقل ابعاد 4:5 و حداکثر 9:16 داشته باشند.
  • بهتر است ابعاد ویدئوهای IGTV عمودی، حداقل 5:4 و حداکثر 16:9 باشد.
  • پیش‌نمایش یک دقیقه‌ای که در ابتدای ویدئو IGTV وجود دارد، باید نسبت ابعادی به اندازه 4:5 داشته باشد.
  • پیش‌نمایش یک‌دقیقه‌ای که برش داده شده است، با ابعاد مربعی و ۱:۱ وجود دارد.
  • عکس کاور ویدئو IGTV شما باید ابعاد 1:1:55 و رزولوشن 654× 420 باشد.

سخن نهایی

همان‌طور که گفتیم، سایز پست اینستاگرام برای جذب مشتری، از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا اگر ابعاد سایز پست اینستاگرام شما استاندارد نباشد، فالوورها هم از دیدن آن خسته شده و پست‌های شما را رد می‌کنند. پس بهتر است برای انتخاب اندازه مناسب برای پست اینستاگرام نهایت دقت خود را بکار گیرید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 8 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست